משכנתה פנסיונית ומשכנתה הפוכה

משכנתא פנסיונית או משכנתא הפוכה בשמה השני, ניתנת לאנשים יש ברשותם כבר נכס, מגורים או מסחרי. כלומר, ניתנת הלוואה כספית לבעל הדירה בתמורה לשיעבוד הנכס שברשותו. 

העיקרון העומד מאחורי מוצרי אלו הוא לאפשר ללווים מעל גיל 60 לקבל משכנתה גם בידיעה שכושר החזר ההלוואה שלהם נמוך יחסית. 

כשלוקחים משכנתא רגילה זה אומר שלוקחים הלוואה גדולה ויש ביטחון שמסתמך על משכון הבית ועל בחינה מדויקת של כל הנתונים הפיננסים של הלווים. 

הנחת היסוד של הבנקים היא שזוג שלוקח הלוואה והוא בעל הכנסה יציבה ובעל הוכחות שמחזירים תשלומים בזמן ובלי בעיות לא יגיע למצב בו לא ישלמו את תשלומי המשכנתא. 

במקרה בו אחד מבני הזוג חלילה נפטר, ביטוח החיים מבטיח לבנק תשלום מידי על יתרת המשכנתא. 

תנאים לקבלת המשכנתא הפנסיונית\ההפוכה:

•  הלוואת משכנתא הפוכה ניתנת לבני 60 ומעלה בלבד כאשר יש בבעלותם נכס המשמש כבטוחה עבור ההלוואה. 

•  משכנתא הפוכה זוהי הלוואה ברוב הפעמים לא בנויה על החזרים חודשיים ויש אפשרות לפרוע את סכום ההלוואה המלא גם לאחר שנים רבות, מה שאומר שהלווים לא מחויבים שתהיה להם הכנסה חודשית קבועה. 

•  מי שחותם על משכנתא חייב להיות צלול ומודע לאוסף המסמכים הכלול בתהליך בנוסך לחתימה של הילדים על מסמך שמאשר שהם מודעים לכך שהמשכנתא נקלחה ע"י פנסיונרים. 

•  הנכס אשר הלווה מעמיד למשכון יהיה רשום תחת שמו של הלווה/לווים או לפחות על שם אחד או אחת מהם. 

•  ציון דירוג האשראי של הלווה/לווים חייב להיות גבוה, בלי התחייבויות כספיות אחרות –מלבד במקרים בהם כספי הלוואת המשכנתא ההפוכה עתידים לכסות את החובות הקיימים ורק אח"כ את שאר מטרותיו של הלווה.

חשוב להבין כי לא מדובר במתנה. מדובר במוצר פיננסי שלמרות שהוא יכול לעזור במקרים מסוימים הוא יכול גם להכניס אתכם לפינות פחות נעימות ולגבות מחירים כבדים, לכן, כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיוביל אתכם לבחירה הנכונה ! 

משכנתא נפוכה
צילום: pixabay